“FABRICAT IN ROMANIA”2022
-Lansat in consultare publica pe 29.03.2022- depunere proiecte in 2023
I. BENEFICIARI
IMM –uri înființate in baza Legii 31/1990 pana la 31.12.2019 inclusiv,
CONDITII DE FINANTARE (pentru a obtine Punctaj Maxim )
a) IMM –ul are capital social integral privat,
b) Codul CAEN eligibil pentru care solicita finantarea este autorizat la momentul inscrierii online, si
c) Societatea desfasoara efectiv activitatea autorizata pe acest cod CAEN de minim 2 ani (24 luni calendaristice),
d) Societatea a obtinut Profit Net la 31.12.2021
e) Societatea are un numar mediu de cel putin 3 angajati la 31.12.2021
f) NU au obtinut finantare nerambursabila in cadrul Programelor Grant Capital de Lucru (OUG. 130/2020), HORECA (OUG 224/2020) sau Start Up Nation,
II. DEPUNERE
1. DATA ESTIMATA
Data estimata: Februarie 2023
2. VALOAREA FINANTATA
MAX. 500.000 RON / COMPANIE
75 % finantare din valoarea cheltuielilor eligibile,
Cel putin 25% contributie proprie din valoarea cheltuielilor eligibile (pt. punctaj maxim)
TVA –ul este Neeligibil pt. companiile platitoare de TVA
IIII. CHELTUIELI ELIGIBILE
a) Cheltuieli cu achiziția echipamentelor tehnologice ( minim 60% din valoarea cheltuielilor eligibile). Sunt incluse in aceasta categorie:
echipamentele pentru locurile de joaca, Sali de sport, Sali de fitness, drone, x-body si de forta, echipemente si sisteme specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, sisteme care utilizeaa surse de energie regenerabila, precum si autoturismele 100% electrice. NU sunt eligibile costurile cu achizitia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale.
b) Achizitionarea de spatii de lucru, spatii de productie si spatii de depozitare. Pentru fundamentarea pretului va fi necesar un raport de evaluare intocmit de un expert ANEVAR. Spatiul nu trebuie sa aiba destinatie locativa. Pentru spatii mobile de lucru / productie / prestari servicii / comert nu este necesar raport ANEVAR
c) Mijloace de transport: autoturisme, elevatoare, incarcatoare, remorci si semiremorci, platforme, izoterme si frigorifice, autoutilitare si autovehicule cu destinatie speciala, cu exceptia vehiculelor simbol G.
d) Autoturismele 100% electrice, fiind asimilate echipamentelor tehnologice
e) Achizitionarea de mobilier, aparatura birotica, si sisteme de protectie a valorilor umane si materiale cf. gr. Nr. 3 din HG 2139/2004
f) Cheltuielile cu salariile, utilitatile ( energie electrica, consum apa, gaze, salubritate, abonament telefon si internet) , servicii de contabilitate si cheltuielile aferente chiriilor spatiilor de lucru, spatiilor de productie sau depozitare . Valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilitati, servicii de contabilitate si chirii) _ in limita de 5000 Ron/ 10.000 Ron in functie de numarul de locuri de munca create.
g) Pachet digital (max. 25.000 lei) care sa contina minim site de prezentare a activitatii sau magazin on-line, cheltuieli inregistrare domeniu fara hosting, pentru operatorii economici care nu detin alt site si care trebuie sa fie functional la data depunerii cererii de eliberare a ajutorului de minimis si pe toata perioada de monitorizare, cheltuieli de promovare a site-ului/magazinului on-line, un soft necesar desfasurarii activitatii si semnatura electronica. Optional si suplimentar, pachetul digital poate contine si echipamente IT tehnica de calcul tip PC, format din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta /copiator /multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, telefoane smart, tablete. Pachetul digital (voucherul de digitalizare) reprezinta cheltuiala obligatorie in cadrul programului si este in valoare eligibila de maxim 25000 lei. Cheltuiala cu semnatura electronica este eligibila si inainte de semnarea acordului de finantare.
h) Consultanta pentru intocmirea documentatiei in vederea obtinerii finantarii in cadrul prezentului program si/sau pentru implementarea proiectului, in valoare
eligibila de maxim 8000 lei,
i) Doua placute informative obligatorii in valoare de maxim 500 de lei.
IV. OBLIGATIILE BENEFICIARILOR
Creeaza cel putin 2 locuri de munca pe perioada nedeterminata cu norma intreaga dupa intrarea in vigoare a a acordului de finantare si mentine locul de munca ocupat cel putin 2 ani dupa finalizarea implementarii proiectului,
Din cele 2 locuri de munca create minim unul este creat pentru 1 absolvent incepand din anul 2019, persoana cu dizabilitati, persoana defavorizata sau refugiat din Ucraina,
V. SERVICII CONSULTANTA
Serviciile de consultanta specializata includ:
1. Depunerea dosarului necesar accesarii acestui Program de finantare, incluzand:
Crearea contului in Aplicatia specifica pentru derularea programului;
-Verificarea eligibilitatii companiei in cadrul Programului de Microindustrializare si calculul unui punctaj estimativ conf. grilei de punctaj valabile la momentul efectuarii calculului,
-Completarea dosarului de finantare si depunerea acestuia in termenul legal,
Intocmirea raspunsurilor la solicitarile de clarificari primite de la Autoritate in etapa evaluarii dosarului,
-Redactarea si depunere eventualelor Contestații necesare in cadrul etapei de evaluare
2. Implementarea acestui Program de finantare, incluzand:
– Organizarea procedurilor de achizitie publica si intocmirea documentatiei necesare derularii acestor proceduri,
– Intocmirea Cererii de rambursare a cheltuielilor efectuate;
– Realizarea decontului cheltuielilor efectuate
Coduri CAEN eligibile aferente activitatilor de productie al caror procent din cifra de afaceri totala activitati productie si industrii creative este mai mare decat 1 % ( pt. sanse de punctaj maxim)
0812
Extractia pietrisului si nisipului; extractia argilei si caolinului
1013
Fabricarea produselor din carne (inclusiv din carne de pasare)
1051
Fabricarea produselor lactate si a brânzeturilor
1071
Fabricarea painii; fabricarea prajiturilor si a produselor proaspete de patiserie
1392
Fabricarea de articole confectionate din textile (cu excep. imbracamintei si lenjeriei de corp)
1413
Fabricarea altor articole de îmbracaminte (exclusiv lenjeria de corp)
1610
Taierea si rindeluirea lemnului
1520
Fabricarea incaltamintei
1623
Fabricarea altor elemente de dulgherie li tamplarie, pentru constructii
1721
Fabricarea hârtiei si cartonului ondulat si a ambalajelor din hârtie si carton
1812
Alte activitati de tiparire n.c.a. 2221
2221
Fabricarea placilor, foliilor, tuburilor si profilelor din material plastic
2222
Fabricarea articolelor de ambalaj din material plastic
2223
Fabricarea articolelor din material plastic pentru constructii
2229
Fabricarea altor produse din material plastic
2361
Fabricarea produselor din beton pentru constructii,
2363
Fabricarea betonului
2511
Fabricarea de construcții metalice si parti componente ale structurilor metalice
2512
Fabricarea de usi si ferestre din metal
2550
Fabricarea produselor metalice obtinute prin deformare plastica; metalurgia pulberilor
2562
Operatiuni de mecanica generala
2932
Fabricarea altor piese si accesorii pentru autovehicule si pentru motoare de autovehicule
3109
Fabricarea de mobila n.c.a.
3832
Recuperarea materialelor reciclabile sortate
Sursa:Ghidul Solicitantului
Daca vrei fii la curent cu toate noutatile legate de Fonduri Europene ,Fonduri Norvegiene si Fonduri Guvernamentale te invit sa te abonezi la Newsletter aici!
Daca doresti sa afli mai multe informatii despre programe cu finantare nerambursabila te invit sa intri pe blog aici!
Am atras până acum milioane de euro prin Fonduri Europene. Iată ce spun clienții noștri! click aici!
Ești interesat să îți dezvolți proiectul cu ajutorul fondurilor europene, norvegiene sau guvernamentale nerambursabile? Ai ajuns unde trebuie, mai ales dacă ești în căutarea unui consultant experimentat în dezvoltarea unei afaceri, sau a proiectelor unui ONG sau a unei instituții publice din Iași, sau Regiunea Nord-Est!
Solicită consultanță gratuită aici!