Activitățile sprijinite în cadrul investiției
Prin intermediul acestei operaţiuni vor fi sprijinite activități/acțiuni specifice care să sprijinite
IMM-urile în adoptarea tehnologiilor digitale precum:
● achiziții de hardware TIC;
● achiziții de echipamente pentru automatizări și robotică destinate fluxurilor
tehnologice, integrate cu soluții digitale;
● dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor, inclusiv soluțiile de
automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation;
● achiziții de tehnologii blockchain;
● achiziții de sisteme de inteligență artificială, machine learning, augmented reality,
virtual reality;
● achiziționarea unui site de prezentare;
● achiziția de servicii de tip cloud și IoT;
● instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC;
● consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile
etc.
Notă: Toate investițiile vor fi conform
Buget apel: alocarea pentru acest apel, corespunzătoare secțiunii deschise este de 347,5 milioane euro.
Valoarea maximă a ajutorului de minimis este cuprinsă între:
20.000 și 30.000 euro pentru microîntreprindere;
20.000 și 50.000 euro pentru întreprindere mică;
20.000 și 100.000 euro pentru întreprindere mijlocie
Valoarea ajutorului de minimis în euro se calculează în lei la cursul de schimb InforEuro valabil la data semnării contractului de finanțare, și reprezintă 90% din totalul cheltuielilor eligibile, restul de 10% reprezintă cofinanțare ce trebuie asigurată din surse proprii, ce exclud ajutoare de stat sau ajutoare de minimis, de către beneficiar.
Categorii de cheltuieli eligibile în cadrul acestui apel de proiecte, sunt:
a) cheltuieli cu servicii de consiliere/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care
are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în
documentația tehnică realizată, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului
aferent cererii de finanțare;
b) cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, de echipamente pentru automatizări
și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente,
inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum
și cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune;
c) cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi;
d) cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării
aplicațiilor/licențelor software, cheltuieli pentru configurarea și implementarea
bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru
gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru
implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning),
CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI
(Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și integrarea
acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul;
e) cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei;
f) cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate
a proiectului, a unui nume de domeniu nou;
g) cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
h) cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de
implementare și durabilitate a proiectului;
i) cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice
aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și
durabilitate a proiectului;
j) cheltuieli cu serviciile pentru auditare tehnică IT (elaborare raport tehnic IT); Entitățile
care furnizează astfel de servicii nu pot avea calitatea de furnizori și pentru alte
cheltuieli eligibile în cadrul unui proiect.
k) cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială
obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată). În cadrul acestei categorii
de cheltuieli vor fi cuprinse obligatoriu și cursuri în domeniul IT pentru persoanele
responsabile cu conducerea și controlul întreprinderii, cursuri care să aibă rolul de a-i
ajuta pe aceștia să conștientizeze rolul digitalizării în creșterea unei întreprinderi.
Cursurile de competențe digitale trebuie să fie acreditate Autoritatea Națională pentru
Calificări sau /și cu recunoaștere națională/ internațională etc.
(3) Cheltuielile prevăzute la alin. (1), lit. a) și j) nu pot depăși, cumulat, 10% din valoarea
eligibilă a proiectului.
Sursa: Ghid Specific Program Digitalizare
Daca vrei fii la curent cu toate noutatile legate de Fonduri Europene ,Fonduri Norvegiene si Fonduri Guvernamentale te invit sa te abonezi la Newsletter aici!
Daca doresti sa afli mai multe informatii despre programe cu finantare nerambursabila te invit sa intri pe blog aici!
Am atras până acum milioane de euro prin Fonduri Europene. Iată ce spun clienții noștri! click aici!
Ești interesat să îți dezvolți proiectul cu ajutorul fondurilor europene, norvegiene sau guvernamentale nerambursabile? Ai ajuns unde trebuie, mai ales dacă ești în căutarea unui consultant experimentat în dezvoltarea unei afaceri, sau a proiectelor unui ONG sau a unei instituții publice din Iași, sau Regiunea Nord-Est!
Solicită consultanță gratuită aici!